Hujo’s make-over in 5 kernwoorden

Stefaan VETT 1 Comment

Zoals je ziet hebben we een nieuw jasje aangetrokken! Maar wat veranderde precies, en waarom? Onze nieuwe look & feel in vijf kernwoorden:

Menselijk

In ons nieuwe logo vind je de “Happy Human”. Bij ons staat de mens centraal. Hujo’er zijn wil zeggen dat je meebouwt aan een wereld waarin alle mensen gelukkig kunnen zijn. We zijn er ook van overtuigd dat mensen uit zichzelf waardevol zijn en in staat zijn om zelf beslissingen te nemen en keuzes te maken. Vandaar dat we in al onze activiteiten jongeren veel vertrouwen geven en hen aansporen tot dialoog, uitwisseling en samenwerking.

Vurig

Daarnaast vind je ook de fakkel terug, het symbool van de vrijzinnigheid en sinds de verlichting het symbool voor rede en kennis, voor licht in de duisternis. We willen kinderen en jongeren stimuleren om een kritische houding aan te nemen. Bij Hujo leren ze zichzelf en anderen in vraag stellen, op een open, onderzoekende en interactieve manier.

Speels

Er zit nog steeds veel dynamiek, beweging en kleur in ons uiterlijk. Onze activiteiten blijven speels, actief en uitdagend!

Rebels

Hujo-leden loeien de kudde niet zomaar na. Ze denken zelf en durven al eens tegen de stroom in zwemmen! We werken bottom-up en durven al eens aan de alarmbel trekken. Hujo blijft dus in hart en nieren rebels, misschien zelfs meer dan ooit. Onze huisstijl werd daarom een beetje aangescherpt.

Modern

Hujo gaat mee met zijn tijd. In een wereld met toenemende diversiteit én technologische veranderingen willen we jongeren de tools aanreiken om grip te hebben op hun omgeving. Dat zie je bijvoorbeeld aan uitwisselingsprojecten zoals Switch en de Levende Bib, maar ook aan de programmeermodules bij RobotiKamp en Sesam-Open-IT. En nu ook aan een splinternieuwe, up-to-date huisstijl!

Wat vinden jullie ervan? Geef je gedacht in de comments!

Zelf aan de slag met de huisstijl? Alles wat je nodig hebt is te vinden op onze download-pagina 🙂

 

Met dank aan Deconditioned Reflex Design